Logo
II. İstanbul Eğitim Konferansı Gerçekleştirildi!

II. İstanbul Eğitim Konferansı Gerçekleştirildi!

Kategori: EPAM Tarih: 01 Ekim 2022
Eğitim Politikalar Araştırma Merkezi tarafından bu sene ikincisi düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı 1 Ekim Cumartesi günü Mercure Hotel Altunizade’de gerçekleştirildi. II. stanbul Eitim Konferans Gerekletirildi

II. İstanbul Eğitim Konferansı Gerçekleştirildi!

Eğitim Politikalar Araştırma Merkezi tarafından bu sene ikincisi düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı 1 Ekim Cumartesi günü Mercure Hotel Altunizade’de gerçekleştirildi.

“Kitlesel Eğitimde Rota Arayışı” teması ile düzenlenen II. İstanbul Eğitim Konferansı, selamlama konuşmalarının ardından Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Dr. Sadri Şensoy’un gerçekleştirdiği açılış konuşmaları ile başladı. Altunizade Mercure Hotel’de gerçekleşen programın ana konuşmacısı Leicester Üniversitesi öğretim üyesi Dr. Saeeda Shah oldu.

“Dünyada Kitlesel Eğitim Arayışları” ve “Türkiye’de Kitlesel Eğitim Arayışları” başlıklı iki oturumun gerçekleştiği programa çok sayıda davetli katıldı.

II. İstanbul Eğitim Konferansı’nda ilk olarak Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) Direktörü Doç. Dr. İbrahim Hakan Karataş'ın selamlama konuşmalarının ardından İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Lütfi Sunar açılış konuşmalarını gerçekleştirdi.

Selamlama ve açılış konuşmalarından sonra Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Dr. Sadri Şensoy konuşmalarını gerçekleştirdi. Şensoy, kitlesel eğitim ile ilgili, okullarda ücretsiz ders kitabı dağıtımının yanı sıra yardımcı kaynak kitap dağıtımının yapıldığına, okullaşma oranının arttırılması için çalışmaların yürütüldüğüne ve son olarak eğitim bütçesinde güncel geliştirmelerin yapıldığına değindi.  

Leicester Üniversitesi’nde görev yapan Dr. Saeeda Shah ise eğitimin tarihi toplum ile bir bağlam içinde ele alınması gerektiğini belirten bir konuşma gerçekleştirdi. Aynı zamanda pandemi döneminin eğitimde dijitalleşme için oldukça önemli gelişmelere sebebiyet verdiğini dile getirdi.

Doç. Dr. Ömer Avcı’nın moderatörlüğünde gerçekleşen “Dünyada Kitlesel Eğitim Arayışları” üst başlıklı ilk oturumda konuşmacı olarak katılan Prof. Dr. Üstün Ergüder, katılımcı ve eşitlikçi bir yaklaşım benimseyerek eğitimde kalitenin artmasına yönelik çalışmalar yapılması gerektiğine değindi. Akabinde D-8’den Ahmar İsmail ise “Sürdürülebilir ekonomik kalkınmayı eğitime ve araştırmaya yatırım yapmadan gerçekleştiremeyiz.” ifadelerini kullandı.

Doç. Dr. Yusuf Alpaydın moderatörlüğünde gerçekleşen “Türkiye’de Kitlesel Arayışlar” üst başlıklı 2. oturumda ise Ömer Özkan, Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Akif Pamuk ve YEKDER Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Türkan konuşmalarını gerçekleştirdi. Ömer Özkan konuşmalarında “Alternatif arayışlar şu an Türkiye’de alttan gelen bir hareket ile ilerlemektedir. MEB ve politika yapıcıların da alternatif eğitim ile ilgili harekete geçmesi gerekmektedir” dedi. Hüseyin Türkan ise dijitalleşmeye ayak uydurmanın ve doğru oyunlaştırmanın gerekliliğini vurguladı. Dr. Akif Pamuk ise eğitimin bir sosyal inşa olduğunu ve öğrenmenin ise kültürel ortamda gerçekleştiğini, eğitimi bu minvalde ele almamız gerektiğini belirtti.

Katılımcıların yoğun ilgisi ile gerçekleşen II. İstanbul Eğitim Konferansı hediye takdiminin ardından son buldu.  

İstanbul Eğitim Konferansı Web Sitesi
Tw Inst In World Yt

İlgili İçerikler

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme Raporu

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM), eğitim sisteminde kapsamlı bir dönüşüm hedeflerken, bu sürecin sahadaki etkilerinin izlenmesi; uygulamadaki güçlü yönlerin ve gelişime açık alanların belirlenmesi açısından kritik önem taşıyor.İstanbul’un farklı ilçelerindeki ortaokullarda görev yapan Türkçe, Matematik ve Fen Bilimleri öğretmenlerinin görüşlerine dayanan bu çalışma, TYMM'nin uygulama sürecini nitel veriler üzerinden analiz etmekte; programın anlaşılırlığı, uygulanabilirliği, ölçme-değerlendirme boyutları ve disiplinlerarası yaklaşım gibi kritik alanlarda kapsamlı bulgular sunmaktadır.Öğretmenlerin deneyimlerini merkeze alarak TYMM’nin sahadaki işleyişini mercek altına alan rapor, yalnızca mevcut durumu ortaya koymakla kalmamakta; aynı zamanda eğitim politikalarına yön verecek öneriler de geliştirmektedir. Bu yönüyle akademisyenler, politika yapıcılar, öğretmenler ve diğer paydaşlar için bir kaynak niteliği taşıyor.YÖNETİCİ ÖZETİNİ BURADAN OKUYABİLİRSİNİZ

04 Ekim 2025

V. İstanbul Eğitim Konferansı

Bu yıl beşincisi düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı, öğretmen yetiştirme alanını hem politika hem de uygulama düzeyinde yeniden düşünmek için güçlü bir zemin sunuyor. “Öğretmen Yetiştirmede Vizyon ve Dönüşüm” temasıyla gerçekleştirilecek konferans; güncel yaklaşımları, özgün modelleri ve uluslararası deneyimleri bütüncül bir bakışla ele almayı amaçlıyor.Alanında uzman ulusal ve uluslararası konuşmacıların katılımıyla gerçekleşecek etkinlikte; 21. yüzyıl öğretmenliğinin gerektirdiği beceri ve yeterlikler, kurumsal modeller, politika önerileri ve iyi uygulama örnekleri paylaşılacak. Öğretmen yetiştirme kurumlarının yapısal dönüşümü, Millî Eğitim Akademisi gibi yeni inisiyatiflerin etkisi ve küresel ölçekte öne çıkan alternatif modeller, tartışmaların odak noktalarından biri olacak.Konferans, öğretmenlik mesleğini merkeze alan stratejik bir düşünme ve iş birliği alanı sunarken; eğitimin geleceğine dair vizyon geliştirme, ortaklık kurma ve etkileşim imkânları da sağlayacak. Eğitimciler, karar vericiler, akademisyenler ve araştırmacılar başta olmak üzere, öğretmen yetiştirmenin geleceğine çok boyutlu bir bakışla katkı sunmak isteyen herkesi bu önemli buluşmaya davet ediyoruz.Kayıt için tıklayın.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme Raporu Sunumu Gerçekleşti

İLKE Vakfı Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) tarafından hazırlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme Raporu, 18 Eylül 2025 tarihinde İLKE Vakfı’nda düzenlenen sunum programıyla kamuoyuna tanıtıldı. İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Av. Ahmet Sait Öner’in selamlama konuşmasının ardından, EPAM Direktörü Doç. Dr. Ayhan Öz’ün açılış konuşmasıyla başlayan program raporun sunumuyla devam etti. Akademisyenler, araştırmacılar, yöneticiler, öğretmenler ve sivil toplum temsilcilerinin katıldığı etkinlikte, raporun bulguları kapsamlı biçimde paylaşıldı.Araştırma ekibinden Prof. Dr. Mustafa Öztürk (Boğaziçi Üniversitesi), Doç. Dr. Hasan Özgür Kapıcı (Boğaziçi Üniversitesi), Doç. Dr. Sedat Karagül (İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi) ve Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Şahal (Yıldız Teknik Üniversitesi) raporun bulgularını sundu. Öğretmenler Modeli Benimsiyor, Uygulamada Zorluk YaşıyorRapora göre, öğretmenler TYMM’nin getirdiği dönüşümü genel olarak destekliyor; öğrenci merkezli, etkinlik temelli yaklaşımların sınıf motivasyonunu artırdığı gözlemleniyor. Bununla birlikte öğretmenler, uygulamaya geçerken ciddi zorluklarla karşılaşıyor. Hazırlık eksikliği, sınıf yönetimi, zaman kısıtı ve fiziki altyapı sorunları, öğretmenlerin uygulamayı etkili biçimde hayata geçirmesini sınırlıyor.Zaman ve Sınıf Yönetimi ZorluklarıTürkçe ve fen bilgisi öğretmenleri, yazma, film analizi ve grup etkinliklerinin sınırlı sürede yürütülmesinin zorluk yarattığını belirtti. TYMM’nin kademeli sorumluluk devri modeli, her öğrencinin aktif olmasını gerektirdiğinden kalabalık sınıflarda uygulanmayı güçleştiriyor. Ayrıca, bazı soyut konuların (ör. hücre, kütle, ağırlık) 5. sınıfa taşınması, öğrencilerin bilişsel seviyesine uygun bulunmadığı için öğretmenler tarafından zorlayıcı görülüyor.Ölçme-Değerlendirmede Yeni Yaklaşım ve EndişelerTYMM ile birlikte süreç odaklı, analitik düşünmeyi ölçen açık uçlu soruların ön plana çıkması öğretmenler tarafından olumlu karşılanıyor. Ancak, merkezi sınavlarda hız ve ürün odaklı değerlendirme ile uyumsuzluk, öğrencilerin sınav performansını olumsuz etkileyebileceği endişesini beraberinde getiriyor. Öğretmenler, klasik yazılı sınavlar ile süreç odaklı ölçme değerlendirme arasında uyumsuzluk yaşandığını aktardı.Fiziki ve Dijital Altyapı SınırlılıklarıRapor, öğretmenlerin fiziki koşullar ve materyal eksikliklerinden kaynaklanan sıkıntılarını da ortaya koyuyor. Kalabalık sınıflar ve atölye ortamlarının yetersizliği, öğrenci merkezli etkinliklerin uygulanmasını kısıtlıyor. Dijital materyaller açısından ise öğretmenler, tamamen EBA’ya bağlı kalmanın teknik ve içerik sınırlılıkları yarattığını ifade ediyor.Öneriler ve İleriye Dönük AdımlarRaporun sonuçlarına göre, öğretmenler için uygulama temelli mesleki gelişim eğitimleri tasarlanmalı, sınıf mevcutları azaltılmalı ve altyapı eksiklikleri giderilmeli. Dijital platformlar TYMM’ye uyumlu içeriklerle güçlendirilirken, velilerin sürece katılımını artıracak bilgilendirme ve atölye çalışmaları da planlanmalı. Ayrıca, zümreler arası işbirliği platformları kurularak öğretmenlerin program geliştirme süreçlerine katkısı artırılmalı.Araştırma ekibi, raporun sadece bir başlangıç niteliğinde olduğunu, uygulama süreçleri ve altyapı destekleri iyileştirilmeden modelin etkin biçimde uygulanmasının güç olduğunu vurguladı. Öğretmenler, modele dair inançlı olmakla birlikte, uygulamayı hayata geçirme noktasında rehberlik, destek ve zaman esnekliği ihtiyacı duyuyor.